lunes, 23 de abril de 2012

Sortida a la granja (infantil-2)

SÍNTESI DEL CAS: La mestra d’infantil-2 prepara una presentació amb powerpoint per preparar la sortida a una granja dels voltants de l’escola. Els previs seran amb fotografies reals i els sons que cada animal observat a la granja, fa. CONTEXT GENERAL L’escola és una llard d’infants privada de dues línies, situada en una urbanització d’una población de 55000 habitants, en el Baix Llobregat. El nivell socioeconòmic de les famílies és mig-alt. L’escola només disposa d’un ordenador portàtil, pantalla i projector, però els pares ens proporcionen 5 ipad per desenvolupar l’experiència. Tecnologia utilitzada: Impressora amb color, plastificadora, càmera de fotos., mp3 amb sons d’animals i aparell de música. Programa powerpoint, ordenador, projector connectat a l’ordinador. Ubicació dels recursos: la pròpia aula d’infantil-2. INFORMACIÓ SOBRE LA MESTRA Experiència: 32 anys Relació amb les noves tecnologies: A nivell personal: càmera de fotos, vídeos domèstics, ordenador per estudiar, comunicar-se amb la gent via mail, cercar informació, imatges, etc. A nivell educatiu a la classe, quasi mai. De tant en tant algun powerpoint, però moltes fotos que es posen a la web de l’escola.També gestiona el facebook de l’escola. DETALLS DEL CAS Objectiu: Reconèixer i anomenar els animals de granja i associar cada animal amb el so que fa. Activitats d’aquesta unitat: La caixa màgica ens ensenya els animals que veurem a la sortida de la granja (animals plastificats que surten de la caixa). Sentim els sons que fan. A la pissarra de franel·la posem l’animal enganxat quan sentim el so que fa. Sortida a la granja: veiem, toquem i fotografiem els animals. Observem què mengen. Última sessió: presentació del powerpoint fet per la mestra amb els animals fotografiats i afegint el so i el menjar. Utilització de les Ipad: cada grup de nens(4) ens presentarà un animal, cercarà el so i el menjar. Nivell d’aprenentatge esperat: Assolir l’objectiu abans presentat. ACTIVITATS DEL CAS Tecnologies utilitzades: PowerPoint (Microsoft office). Càmera digital. Projector. Ipad. Perquè les fem servir: És una actitat visual i sonora adient a aquestes edats. Naturalesa de les activitats: Son significatives i molt adients pel coneixement dels animals de granja que els nens no coneixen en la seva vida quotidiana. Dificultats trobades: Que els pares col.laborin amb aquest aprenentatge tan directa (sortida a la granja) com indirectament ( motivació per buscar fotos, xerrar de la sortida, etc.). Ajuda emprada: Aportació d’Ipad per part d’alguns pares. Rol de la mestra: Motivar als nens, dinamitzar als pares i confeccionar el powerpoint. Rol de l’alumne: Descobrir, prestar atenció, tocar els animals, donar-los menjar, recordar, relacionar i explicar l’experiència. RESULTATS Avaluació de l’aprenentatge: Primera avaluació (inicial): amb les fotos es pretén saber el grau de coneixement dels animals que veurem. Durant les activitats prèvies: quin animal és i quin so fa (presentació de les fotos i audició dels sons). Finalment: quin ha estat l’aprenentatge que han fet en veure els animals vius: com son, què mengen i quin so fan i reconeixement i evocació de la sortida viscuda veien el powerpoint i utilitzant les ipad. Lliço apresa pe la mestra: És molt important donar a nens tan petits l’oportunitat de tocar, sentir i experimentar amb l’observació directa i la confecció del powerpoint ajuda a extrapolar a un món virtual tot el que han vist amb el contacte directe. L’ús de l’Ipad demostra la capacitat d’aprenentatge que tenen de relacionar sons i animals amb un mitjà nou que, si creiem que és complicat, per a ells és la mar de senzill ja que busquen i investiguen per relacionar el que els demano. S’ha aconseguit un aprenentatge significatiu i molt divertit.

No hay comentarios:

Publicar un comentario